Otazníky kolem cestovky „TATRA KOLEM SVĚTA 2“
aneb
HAVLÍČKOVA PODIVNÁ „EXPEDICE“
*
Sice jsem se zařekl, že už se nebudu k Havlíčkovu malovanému cirkusu vyjadřovat, jak mne ostatně „náčelník“ Marek Havlíček i důrazně žádal, ALE nakonec jsem došel k závěru, že se musím se ohradit nejen proti napadání Dana Pribáně a dalších renomovaných cestovatelů, ale každého, kdo si dovolí kritizovat Havlíčkovy moresy, proti mazání všech kritických komentářů z jeho oficiální stránky, jakož i dehonestování kritiků, bývalých spolupracovníků a dokonce i klientů požadujících vrácení svých peněz za nerealizované zájezdy - vida že stejné názory už totiž sdílí plno lidí, jenže většinu z nich dávno přestalo bavit natahovat se s tímto "cestovatelským Babišem", trapným kokořínským plagiátem Indiana Jonese, který namísto odkazu TKS1 či třeba Stingla prezentuje spíše marketingový projekt ve stylu "když máš prachy, můžeš se stát cestovatelem"... resp. "s drzostí nejdál dojdeš" .... a jelikož mi (stejně jako mnoha desítkám dalších kritiků) znemožnil / zablokoval možnost vyjadřovat se na oficiální stránce "expedice" (kterou "hejtrům" pro jistotu rovnou zneviditelnil) , motivoval mne k vytvoření vlastního blogu!
Občas se setkávám ze strany Havlíčkových fanoušků s „argumentem“ typu: „Co se do něj montujete, když nejste účastník zájezdu a nic Vám osobně nedluží / neudělal?“
Jenže
1) pokud pan Havlíček vystupuje jako representant ČR, údajně „šířící dobré jméno ČR v zahraničí“ – pak de facto mluví i mým jménem a musí mě zajímat, jak tam ČR representuje, resp. nešíří-li naopak ostudu;
2) jestliže je normální angažovat se v obraně naivních spotřebitelů před tzv. šmejdy, pak nevidím rozdílu mezi upozorněním na nekalé praktiky kšeftařů prodávajících důchodcům předražené hrnce anebo upozorněním na pochybnosti okolo prodeje předražených a rizikových zájezdů naivním turistům. Mlčet k tomu je stejně nemorální, jako otočit se zády, když grázl okrádá na ulici starou babku.
3) Jestliže pan Havlíček systematicky využívá pro soukromý byznys-projekt služeb diplomatických misí, ministerstev zahraničí a obchodu, jejichž úředníci jsou jednak placeni z peněz daňových poplatníků, jednak jdou tyto jejich služby na úkor pomoci budoucím opravdu potřebným, kteří se do zoufalé situace nedostali vlastní vinou a arogancí, jako tento nezodpovědný hazardér – je to i moje věc. Třeba proto, že příště pošlou k šípku kvůli němu úřady právě mě.
4) Apeluje-li MH na veřejnost a žádá-li ji o podporu, již nejde o jeho soukromou věc ani o interní záležitost cestovky zodpovědné pouze svým klientům a Živnostenskému zákonu.
5) V neposlední řadě pak, jestliže jsem cestovatel, vadí mi, pokud si lidé budou spojovat toto označení s jeho pochybnými aktivitami.
p.s.
Ještě k oné "závisti a zlomyslnosti", kterou Havlíček podsouvá svým kritikům: Stejně jako asi většina jeho dnešních kritiků ("hejtrů a závistivců"), i já jsem mu předtím, než spustil tuhle podivnou cestovku, barevný cirkus, a cestoval ve vlastní režii / na vlastní triko, velice fandil. Obdivoval jsem ho, než zpuchnulo jeho ego a vymyslel si byznys-projekt TKS2, když cestoval např. kolem světa se svým Mercedesem ...
Jediné, co mu člověk může závidět - je drzost a sebedůvěra
Tohle je prostě klasická cestovka pro partu turistů-zbohatlíků.
Havlíček je schopen prezentovat jako expedici i pojízdný lunapark, resp. vydávat střelnici a autodrom za sportovní zařízení, nevěstinec za fitko .... dochází mi slova
Spíše než expedici evokuje tato exhibice pokračování filmu "Účastníci zájezdu" či "Slunce, seno, erotika" nebo cestovní kancelář Český ráj ve filmu "Trhala fialky dynamitem" ještě by to chtělo dudáka, polonahou hostesku ... a Hurvínka na střechu...
ANO, Hlavní problém CK "TKS2" je v tom, že jde o hybrid hotelbusu, e-hokynářství a mediálního varieté ze kterého prostě nemůže nic normálního vzejít ani s podporou ministra Havlíka a jeho ministerstva. Princip expedice spočívá především v tom, že jde o sehraný, kompaktní tým, partu lidí se společnými zájmy a nikoliv náhodně posbíranou skupinu lidí (platících klientů a naivních dobrodruhů) pod taktovkou autistického principála a jeho milenky. Takovýto cirkus může fungovat ještě tak v Evropě či Americe, kde se může kdykoliv naštvaný či vyštvaný účastník zájezdů odpojit a jít po svém, případně naskočit na nejbližší letadlo či vlak. Ovšem - zvláště po vlastních zkušenostech - nedovedu si představit řešení takového konfliktu uprostřed Sibiře či Mongolska, kde je to třeba k nejbližšímu stanovišti veřejné dopravy 500-1000 km. O střídání šoférů-dobrovolníků či najímaných na jednotlivé etapy už ani nemluvě, to je přeci absurdní - a zvláště v uvedených končinách, resp. někde v Pamíru či Namíbii.
A pokud jde o argument,
že "se nás to netýká, tak se nestarejme", to bychom se pak nemuseli
zabývat ani charakterem a korupčními aférami Babiše a spol., pokud se nás
zrovna osobně nedotýkají jejich dopady. A Havlíček je de facto takový
cestovatelský Babiš, proto je – bohužel – díky své hroší kůži a umění oblbování (demagogie) i zralý ke vstupu do politiky!
Bohužel, když má MH takovou
klaku pochlebovačů, nic ho nepřesvědčí, že není genius. Dnes už mi připadá jako
dyslektik, kterému p. učitelka před lety řekla, že z něj nikdy nic nebude, a on
prostě musí nyní celému světu vytřít zrak a dokazovat stále něco sobě i
ostatním...
Ukázkou jeho arogance je
případ když 3.5. 2020 několik odborníků z ČR upozorňuje Havlíčka (na základě zvuku z
videa), že má Tatra asi vyčvachtaný motor, reagují "Tatrováci" slovy:
"PRUDIČI, HEJTEŘI, VYSÍRAČI jděte s těmi vašimi KECY už jednou pro vždy do
holé PRDELE":
aby následně 13.5. zveřejnil MH na profilu TKS2 nářek:
"Znalci motorů, prosíme o POMOC! TRHLINA VE VENTILU!" (přesněji ve čtyřech) !
..............................
Stejně, jako řada dalších lidí z mého okruhu, jsem kdysi Havlíčkovi fandil - tedy pokud cestovat sám a nepustil se do cestovního byznysu a nezačaly se množit podezření z neférového jednání, ba podvodů .... a hlavně dokud jsem nepoznal zákulisí jeho aktivit na dezinformační / konspirační scéně a jeho oportunistickou náturu ...
Bohužel!
Může mě šlak trefit, když
vidím, jak podobní nezodpovědní magoři, dobrodruzi bez výčitky svědomí či
špetky zdravého rozumu, zneužívají diplomatické služby a repatriační lety poté,
co se sami vlastní zásluhou dostali do šlamastiky .... a ještě se tváří jako
hrdinové, namísto, aby děkovali bohu, že se nevrací v igelitovém pytli díky
idiotskému nápadu poflakovat se frajersky epicentrem pandemie či frontovým územím ... a zvláště, lákají-li k podobným vylomeninám další naivní jedince.
Osobně radši budu neznámý, než proslulý
darebák a hochštapler, resp. "hrdina" vydávající se do víru pandemie
a bloudící za humny Evropy, po hotelech a parkovištích benzinek, s výrazem
drsného dobrodruha ve značkových reklamních hadrech.
To proklamované Markovo
"hrdinství" mi připomíná onen vtip o "statečném" slepém
koni co se rozběhl proti vratům stodoly
Fanoušci
expedice, kteří vesměs nevytáhli v životě paty z domu, prostě nechápou rozdíl
mezi ignorantstvím / hazardem a dobrodružstvím / statečností. Četné infantilní reakce na oficiální stránce TKS2 ostatně hodně vypovídají o Markově fan-klubu a jeho intelektu. Bohužel!
A to
jsem Havlíčkovi původně nabízel podporu a posílal informace a kontakty na lidi
podél trasy, než jsem - bohužel pozdě - pochopil, že to je arogantní showman, namyšlený
egocentrik, disponující bohužel schopností oslnit a ukecat lidi a prezentovat
selhání či krach projektu jako obrovské dobrodružství či nepřízeň osudu.
Žurnalistům a dalším lidem, kteří propagují a
obdivují onu podivnou Havlíčkovu "expedici" či cestovku/necestovku, tudíž doporučuji
mrknout se aspoň na stránku
založenou někdejším
spoluzakladatelem projektu Ing. Holečkem (jehož osobou se Havlíček neoprávněně
zaštiťuje na webu), který se sám od vylomenin a podvodů p. Havlíčka dávno
distancuje, stejně jako většina opravdových, renomovaných cestovatelů, jimž MH
dělá (a zřejmě ještě udělá) ostudu. Resp. náhradní: https://www.facebook.com/groups/1866925910127431
Uvedená stránka obsahuje kritické ohlasy,
informace o pozadí projektu a svědectví lidí obviňujících „náčelníka“ Havlíčka
z podvodů či Havlíčkem křivě nařčených, které MH na svém oficiálním
profilu TSK2 poctivě maže a blokuje!
Na pomezí mystifikace a cíleného podvodu je samotná skutečnost, že se Havlíček na svém webu zaštiťuje osobou bývalého partnera a spoluzakladatele projektu TKS2, Ing. Holečka, proti kterému štve a posílá na něj právníky, poté, co se Petr Holeček od jeho eskapád a celé pseudoexpedice distancoval:
↓ obrázky z oficiální stránky TKS2 ↑
Osobně
neřeším ani tak problém uzmutí / zneužití jména a image původního projektu (jež Havlíčkovi
vytýkají mnozí kritici), jako spíše to, že tahle parta vystupuje pomalu jménem
ČR a oblbuje tisíce naivních fanoušků a sponzorů, od nichž si nechává podstatnou
měrou financovat svoje vlastní dobrodružství (ego), nehledě na mastné poplatky
za "spoluúčast na expedici".
Kromě
dobrého jména Tatry, zpochybňuje Havlíček i dobré jméno všech opravdových
cestovatelů, které budou v budoucnosti sponzoři, novináři i běžní
smrtelníci srovnávat právě s Havlíčkem a hledat v pozadí jejich
aktivit pokoutní úmysly, kšeft a touhu po slávě.
Ačkoliv
Havlíček prezentuje projekt expedice pomalu jako bohulibé dílo, jsou poplatky
spoluúčastníků de facto na úrovni cen běžných zájezdů přes komerční CK (týden
účasti = cca 1000 €, což je suma, za kterou já objedu půl zeměkoule) a
sponzorské dary financují Havlíčkovo soukromé dobrodružství a tvorbu jeho mediálního obrazu.
Expedici Tatra kolem světa udělal
koronavirus (a ignorantství) čáru přes rozpočet:
Milí
cestovatelé holt momentálně řeší vlastní osudovou chybu, ignorování / podcenění
objektivních skutečností, díky čemuž se zřejmě změní motto expedice na
"Tatra okolo Turecka", .... a možná budou za pár dní i žádat MZV o
pomoc s repatriací - jako ty tisíce
cestovatelů uvízlých (vesměs vlastní vinou) po celém světě -, což se i mne už
bude týkat osobně, jako daňového poplatníka (který prozíravě již v lednu zrušil
cestu na S.Východ)! Pokud ještě někdo doufá, že jde o záležitost několika
týdnů, resp. myslí, že přečká, "než se to přežene" někde za bukem či
na pláži anebo věří, že v RF či TR může být méně nemocných koronavirem než v
Lucembursku či na Islandu – je blázen.
Že
"Situaci při výjezdu nikdo nemohl očekávat"
- je blábol, potažmo LEŽ
jako věž ....
Již několikrát jsem napsal, že
"Každý,
kdo trochu zná geografii a sledoval byť jen povrchně zpravodajství, věděl už v
okamžiku startu Tatry, že dodržení plánované trasy (tj. hlavně průjezd Iránem)
bude přinejmenším riskantní, česky "vo hubu", a sledoval tudíž
situaci na jejich plánované trase s obavami ... ovšem radit takovým profíkům
bych považoval za drzost. (a propos: aktualizovaná mapa a infografika ohledně
pandemie je na mém FB-profilu od 19. února) ... Neznaje jejich aktuální polohu
a plány, předpokládal jsem ovšem, že operativně změní trasu a namísto potulky
po Balkánu se budou okamžitě (už koncem února) přesouvat buď přes SRB/RO/UKR do
Ruska, anebo aspoň pospíchat přes TR/GE/AZ na sev. Kavkaz. Že bude Irán
neprůjezdný, bylo přeci od konce února každým dnem jasnější, stejně jako
nejistá perspektiva překročení hraničního přechodu AZ/RF (býval vyloučený pouze
pro bilaterální provoz) anebo využití trajektu AZ/TURK (podle mých informací
dávno zrušeného)."
A
propos: Nejpozději začátkem března už nemohl nikdo věřit tomu, že se virus
během pár dní nepřenese i do TR/AZ/AR.
Obdivovatelům šaška Havlíčka, vysvětlujícím (v intencích MH a slečny Kateřiny) jakoukoliv kritiku jako projev zášti, závisti a nepřejícnosti bych - předtím, než mě označí za závistivého a škodolibého hejtra - rád připomenul, že jsem kdysi (než se Marek vybarvil anebo já prozřel) nabízel pomoc při logistice a poskytl i řadu informací a kontaktů na jeho plánované sibiřské trase (bohužel). VIZ:
Ještě 17/4 jsem "Tatrovákům" napsal:
Bude čím dál tím větší problém dostat se i
nazpět do ČR - přes SK, A, PL, D a HU se nelze už nyní dostat tranzitem (po
zemi), od zítřka je uzavřené vídeňské letiště (i bratislavské), což klidně může
potkat i to pražské :( "
Jenže fakta, třeba odkaz na web tureckého Min. zdravotnictví,
označil náčelník Havlíček za fejk a mě za závistivého provokatéra.
Dostal jsem odpověď, ať "nešířím
pesimismus a dezinformace", potažmo starám se o sebe, neboť Havlíček
ví nejlépe, co dělat.
Následně se i Turecko po dlouhém zasedání vlády 18/3 rozhodlo
zavést tvrdší opatření proti koronaviru (plošnou domácí karanténu) a uzavřít
také hranice s Řeckem a Bulharskem:
a
klec sklapla....
následovalo bloudění Tureckem ...
kdy se "expedici" podařilo minout všechny nejvýznamnější pamětihodnosti:
Nemrut Dagi
+
Konya (kolébka súfismu:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Konya);
+
+
Pamukkale
+
Starověký Efez
+
Tróju
+
Gallipoli
nebo
Pergamon, Hierapolis,
skalní hrobky Kaunos či přírodní věčný oheň Yanartaş, křižácký hrad Anamur,
kaňon Ihlara či podzemní města Derinkuyu, Kaymakli a Őzkomak, soutěska
Kapuzbaşi s nádhernými vodopády, atd ........
Jedním ze
zásadních faktorů, motivujících třeba mne k zaznamenání a vydání mých zážitků a
poznatků z cest NAPŘÍČ ZEMÍ, KDE DNES ZNAMENÁ VČERA ale i k obavám z dopadu neseriozních, ideologicky motivovaných promo-zpravodajství z Ruska, je skutečnost, že dominantním zdrojem informací o současném
Rusku jsou různá ruská a prokremelská média, proruské facebookové skupiny a
agilní trollové z řad ruské páté kolony, a navíc rovněž řada
"cestovatelů" bohužel prezentuje Rusko po svém (tj. v souladu se svým
"světonázorem"), resp. pohledem z okna rychlíku, a la Havlíčkovy
reportáže:
Dovedu si představit
reportáže o Rusku z pera člověka, který pobíhá po Donbasu s nášivkou Ruské
pravoslavné armády na prsou, fotí se se "zelenými mužiky" a opolčenci
a píše tendenční obdivné reportáže o východoukrajinských separatistech a útlaku
kyjevských "banderovců", jako třeba zrovna Marek Havlíček, náčelník expedice
"Tatra kolem světa 2". 👿👿👿
Viz např. jeho vlastní články v dezinformačních médiích:
Markova reportáž z výletu na Donbas a setkání se statečnými partyzány chránící domov před ukrajinskými banderovci (pod velením důstojníků z ruské GRU):
Markova motorka ozdobená samolepkou doněckých teroristů
O Havlíčkově (v lepším
případě) oportunistickém charakteru a jeho "apolitické" orientaci
cosi napovídá i skutečnost, že je členem obskurních partiček ruské páté kolony,
jako je facebooková skupina "Společnost česko-ruského přátelství" : https://www.facebook.com/groups/1632687663711472/ 👿,
sdružující různé prokremelské kolaboranty, antisemity,
bojovníky proti EU a
obdivovatele putinovské kleptokracie.
Ostatně samotný jeho
výrok (cituji): "Mnoho kamarádů tvrdí,
že to u nás bylo lepší v roce 1988 než v posledních třech letech... " svědčí dost přesvědčivě o tom, kdo jsou oni Havlíčkovi
"kamarádi", resp. v jakých kruzích se i v ČR pohybuje!
Ale jde především o zásadní pochybnosti, jež vzbuzuje fakt, že
projekt jeho expedice – navíc právě v době vrcholícího napětí mezi Ruskem a
Západem a intenzivních nepřátelských akcí a dezinformačních kampaní ze strany
Kremlu – mj. významně sponzoruje i ruský režim, jmenovitě Státní
společnost pro atomovou energii ROSATOM a podporuje ruská Federální agentura pro cestovní ruch (ROSTOURISM) a Velvyslanectví
Ruska v ČR (které – jak je obecně známo – 👹představuje spíše expozituru ruských tajných služeb, než standardní diplomatickou
misi! 👿), zatímco řadě českých
renomovaných žurnalistů a publicistů ruské úřady v poslední době naopak zrušily
či odmítly akreditaci a další i vyhostily.
VIZ:
Масштабный проект М.Гавличека и П.Голечека
поддержан Посольством России в Чехии, Госкорпорацией "Росатом" и
Федеральным агентством по туризму (Ростуризм).
Nabízí se tak oprávněný
předpoklad, že třeba reportáže o Rusku či důsledcích a ohlasech ruské agrese v
Gruzii anebo postsovětských reminiscencích ve S. Asii budou spíše poplatné
ruské propagandě, než objektivní realitě, tak jako v případě Havlíčkových
reportáží z východní Ukrajiny, které popisují tamní realitu "zcela
odlišně, od toho, čím nás krmí česká média". Není divu, jestliže jeho
kamarádem, informátorem a průvodcem po Donbasu, není nikdo jiný, než slovenský terorista Richard
Branický alias Рихард Донецкий, který tam bojuje
jako žoldák v oddílu separatistů (nejen ve své domovině stíhaný za zločin účasti
na bojové činnosti organizované ozbrojené skupiny na území jiného státu podle §
419a odst. 1 trestního zákona, ale též na Slovensku odsouzený na 4 roky za
podvody)
Havlíčkův průvodce po Donbasu - slovenský terorista Richard Branický alias Рихард Донецкий
Aby to nevypadalo, že můj blog je pouze výplodem jednoho závistivého nýmanda ( který sám nemá o cestování ani šajnu), zlomyslně špinícího dobré jméno úžasné expedice, uvádím zde odkaz na web o mých vlastních expedicích: http://www.cadpress.sk/cestovani/
(byl jsem totiž opakovaně osočen členy týmu TKS2 a Havlíčkovými skalními fanoušky zhruba v těchto intencích: To se to někomu kecá, když "sedí
doma na prd.li a surfuje po síti" ... "kritizuje „z gauče / od počítače“ .... atd..... )
................
a především pak zde (kvůli objektivitě) uvádím
Výběr z kritických a negativních OHLASŮ
na počínání týmu TKS2,
"náčelníkem" Havlíčkem vesměs obratem
z oficiální stránky vymazaných
(asi v zájmu pozitivního retušování mediálního obrazu "expedice" a zachování renomé před fanoušky, médii a sponzory) :
Marku pochop jednu věc: u stolu jste proti mě seděli dva. ve všech médiích jste se prezentovali dva, na Justici jste zapsaní dva. Najednou chodí zprávy, že jste ve sporu a nejste TO vy dva, ale jiní tři. Lidí kolem TKS2 je mnohem více a význam každého nejde posoudit několika slovy. Celkově jsou ty zprávy tendenční, rozporuplné, neprůhledné. Vůbec nejde o mne, co se dá nebo nedá čekat. Pokud budeš ve sračkách, telefon na mne máš a zvedám jej vždy, nebudeš vyjímka. Ale právě podle zpráv jak tečou z toho nevycházíš nejlépe, proto jsem otevřen vysvětlení, názoru a stanovisku. Lidé s Tebou šli do holportu z různých přesvědčení. Pokud jim to přesvědčení sebereš, obrátí se to proti Tobě. Pamatuj, svět není černobílý... A sám nejsi nic. Já to zlehčím a trochu otočím proti Tobě, snad v dobrém: dal jsi se na vojnu, tak bojuj. A bojuj tak, aby jsi to ustál se ctí :)
Na začiatku projektu som s ním mal aj výmenu
názorov a obhajoval som Tatru, ale bohužiaľ mýlil som sa a on už od začiatku
zrejme tušil (možno i vedel), čo je Havliček zač a ako to dopadne. Danove
príspevky o Tatre som nesledoval, ale o TKS2 som si urobil názor sám. A
bohužiaľ po toľkých problémoch, podvodoch, prekrucovaní faktov, prázdnych
sľuboch, neschopnosti si priznať i sebe menšiu chybu, rasizme, osočovaní, hraní
sa na najväčších... (mám ešte pokračovať?), môj názor na vás (resp. hlavne
Havlička, keďže tento projekt je len o ňom) nie je práve pozitívny. Občas mi je
z prehlásení TKS2 až na . Takýto odpad sa len tak nevidí. Pre mnohých o to
horšie, že je to v cestovateľskej sfére a TKS2 to kazí všetkým.
No nevím
ale ze začátku se mi Vaše myšlenka velmi zamlouvala, ale po té co jsem viděl a
slyšel nemá TKS2 nic společného s předchůdcem udělat si stoho rádoby cestovku
je smutné....
Cele toto je jedna velka fraška a divadlo.
Pořád
nějak nechápu jaký koliv význam této expedice jediné co mě napadá je slogan pro
tuhle expedici mi na to máme tak okopirujeme to co udělal již někdo před nama.
Nestaci
jeden zachod a koupelna, musis mit v aute dva zachody a dva sprchace, jeden pro
reditele a jeden pro zbytek posadky. To je fakt uchylny. A k tomu xxx sponzoru,
aby vytahl paty z domu. ….
sledovat tuto partu hic začíná býti docela komedie
Expedícia
je pre mňa cesta do končín, kde sa doposiaľ dostalo len minimum ľudí, ideálne
ešte nikto predtým. Objavovanie nových končín, nových živočíchov, objavovanie
prázdnych miest v mape, spoznávanie nepoznaného. V dnešných časoch je to už
ťažšie, ale stále je veľa neprebádaného a i v rámci československých projektov
som sledoval niekoľko skvelých expedícii. Trasa ktorú jazdí Tatra (ale i mnoho
ďalších "expedícií") sa dá nájsť na zozname nejednej cestovky, čo je
presný opak toho čo by mala expedícia prezentovať. To už môžeme podniknúť i
expedíciu do all inclusive dovolenkového rezortu v Chorvátsku...
U TKS2 /…/ je to divadýlko, kdy se zájezd s hotelbusem
pro platící zákazníky natírá na expedici, kdy jim je ještě hloupoučkým způsobem
stále opakováno, jak je ona expedice drsná.
Som osobne smutný z toho, ako fandu TKS, že TKS2 sa
zvrhla na takúto amatérsku šaškáreň ... zrejme neprofesionálne veľké očakávania
a dosť plytká príprava založená na mohutnom PR a marketingových
aktivitách/očakávaniach. Pri prvej väčšej kríze - Covid opatrenia - sa to
začalo sypať ... Predsa, keď štartovali, o epidémii sa vedelo tak si mali tiež
vypracovať nejaký krízový plán, pre prípad rozšírenia opatrení na plánovanú
trasu cesty.
Tak to je přece základní modus operandi celého
projektu a celé komunikace. Když se něco povede, je to úspěch TKS2, když se
něco nepovede, může za to někdo jiný. Zde je měl evidentně "někdo"
informovat. Každopádně dva svezení pasažéři za několik měsíců v Íránu, to je
skvělá bilance!
Zmrdstvi v tom cejtim... to se nam to cestuje a
hoduje, kdyz nam ostatni pujcuji
Havlicek dela z lidi naproste idioty... o tomhle by
meli mluvit v rozhlase. to je ukrutna saskarna a amateriamus. chudak Tatra.
ÚV TKS2 Občas si tak s úlevou řeknu,jak je dobře
že tenhle člověk nemá politické ambice. Myslím,že by se do panoptika,spolu s
Pitomiem,Babišem,Mudr-lantam Davidem a podobnými,hodil.... A věřím,že by měl i
svůj elektorát...
Jste vlastně
takova pěkna cestovka. Jenom normalni cestovka ma transparentni storno
poplatky, ale na vasem webu jsou jenom obecne informace.
Proč jste panu Krodakovi
smazali příspěvek. Žádná pravidla diskuse neporušoval. Na TKS2 skupina pro
všechny jste psali , že mažete jen komentáře porušující pravidla diskuze. Tak
to nějak nechápu.
ted to nechapu. Nic jste nesmazali a pritom
pisete, ze dostal upozorneni, ktere ignoroval a z toho vyplyva, ze na to
"doplatil". To mi pripomina legendarni hlasku "ja nic neplatil a
ta castka taky nesouhlasi"
Tak v mazání
příspěvků jste nejrychlejší na světě . Dobrou noc
tady se bohužel komentáře co se nehodí mažou byl tu
komentář s odkaz na fb skupinu, kde se diskutuje o věcech, které se tady psát
nemůžou. Komentář s tím odkazem už tu není... Já sám se bojím, kdy mi smažou
komentář, nebo mě zablokují na této stránce a to nic neporušuji. Nechce se mi
věřit, že tohle je cestovatelský projekt co má šířit dobré jméno naší zemi.
Podle nich je to největší cestovatsky projekt za posledních 30 let, ale lepší
komunikaci s fanoušky by zvládlo i dítě. Doufám, že se pletu a vše bude
vysvětleno.
Jaka expedice ?vzdyt jste cestovka,ktera si pujcila logo Tatry a na ceste dela jen prusery..za me
"nejlepší
čeští řidiči a světová výzva". Ještě mohli dodat největší dluhy.
a
největši okradači lidi co si koupili zajezd
Radsi pohadku,jak
sel honza do sveta. I to je vetsi expedice...
Marek
Havlíček o jake expedici stale mluvite? To mate na mysli ten vas zajezd?
Já vám fandil...
Ale křičet do světa: nejlepší řidiči z ČR? aspoň se při
tom všem neztrapňujte ještě víc..
Marek Havlíček Ahoj
Máro, mám dvě otázky:
1) Proč mi bylo
znemozněno komentovat váš Instagram? Je to kvůli tomu, že jsem se tam 2 dny
dozadu ohradil proti absurdně sebevědomému tvrzení, že jste "Jediná
expedice s celosvětovým dosahem na cestě, zatímco ostatní ,cestovatelé' se
schovávají doma"?
2) Polemizuješ tady
s lidmi, že nejste cestovka a dáváš odkaz k vám na stránky. Tam je ale napsanej
nicneříkajicí nesmysl. Mohl bys upřesnit, jaké důležite funkce zastávají
dočasní členové? Jsou dočasnými geology, či etnology? Je tam nějaký výzkum,
když je to expedice?
Marek Havlíček za
to vy jste tech zemi mimo evropu letos projeli nespocet. Ja cestuji pro sebe,za
sve penize. Vy nyni cestujete pro penize a za penize cizich. Mlceti zlato
Marku. A ta faktura vystavena na pana Holecka je teda podvrh nebo ji mate
skutecne na starosti sam? Nebudte srab a uz kapnete bozskou!
Marek
Havlíček vidime neustale co a jak delate. Soupal bych botama,pripadne se
chystal do teplaku za podvody nejen na petra.
Marek Havlíček co
ta vymyslena faktura na 1 200 000kc? Neodvadej pozornost od svych lzi a
podvodu. Ten komu dojdou naboje pri teto otazce jsi ty. Kdo ji vystavil? Proc
neni v ucetnictvi? Proc neni v kontrolnim hlaseni?
TKS2
se vytrollila sama už jen svým názvem
Mozna si uz lidi uvedomte, ze prispivat na ruznejch
startovacich lidem na dovolenou neni nejlepsi napad. Tohle neni zdaleka prvni
problemovej projekt tohoto typu.
a
jak je to teda s tema prachama hoši? prej je vas kapo tak trochu leváček? co je
na tom pravdy?
JAKUB PRŮŠANemohu se
zbavit opodstatněného dojmu, že když už nechceš za nerealizovanou cestu nahradu
někde v "neurčitu", ale peníze logicky nazpět, tak je to jak se
pokusit dostat ze sekty a automaticky si vysloužíš místo na blacklistu...
Copak, došly? Jste slušný
zoufalci, radši vraťte peníze lidem, který jste podělali. Jste jenom ostuda,
která parazituje na dobrém jméně legendární expedice a ještě s těmi jmény
vykrádáte cizí nápad.
A nemate nejakou
zpravu pro fanousky jak to vlastne je? Asi neni nejlepsi reklama tvarit se, ze
se nic nedeje....
Něco jsem zaslechl, ale prozatím jsem neviděl žádné
oficiální vyjádření.
tady se vse neprijemne rychle maze
Já upřímně čekám na vyjádření i zde... zajímá mě
velice jak se k tomu tam TKS2 postaví a co s tím budou dělat... je tam spousta
faktů uvedena na pravou míru a jsem zvědavá jak toto vše vysvětlí,aby všechny
pochyby byli zahnany a ukázalo se,že ádná levarna v tom není...
Mám takový veřejný dotaz. Chtěla jsem se zeptat přímo tebe, aby v tom bylo jasno. Zaplatila jsem za tuto cestu 28tis kč. Když jsem zadala o vrácení peněz, protože Arménie se nejede a na jinou etapu nechci, Kateřina mi napsala, že mi vrátí pouze půlku, že tam je stornopoplatek 50% a ty si tedy mých 14 tis chceš nechat. Tomu úplně nerozumím. Za co? Nikam jsem nejela a je to pro mne hodně peněz. Nebyla mi doteď schopna napsat konkrétně odstavec ani řádek z vašich stanov, že kterých vychazela .. četla jsem si vaše stanovy a nic takového, že si můžete nechat 50% z mých peněz, když jsem nikam nejela, jsem tam nenašla. Tak jak to tedy je? A jsou tý stanovy veřejné?
Až bude k dispozici
to účetnictví tak už to možná taková legrace nebude.
Jiří JANEČEK >Jana Kryštofová máte smůlu že jste si to špatně přečetla. Jak se tu ohání že nejsou cestovka...jednoduše řečeno přispěla (opakují přispěla ne koupila )jste jim na projekt a za to vás vemou kousek sebou. To znamená že díky korone je ta vaše částka dar protože vy nechcete jet a oni to maji dobře sepsané a jak vy nepojedete s nimi tak budete ráda vůbec za nějakou částku co vám vrátí
Jana KRYŠTOFOVÁ >Jiří Janeček ano. Udělali že mne BLBCE. Já se ozvala jako první. Nejela se Arménie a Gruzie . Kolik lidí jim dalo,,příspěvek, kolik to je dohromady (statisíce) a kde tý peníze jsou?
Jiří JANEČEK >Jana Kryštofová jak píšou peníze jsou na účtu a pokud nevyuzijete jejich nabídky jet něco jiného nebo jinou nabidku tak asi propadnou v jejich prospěch , podle toho co mají tam uvedeno, celé vám to asi nedají jinak by jste to už mela
Jana KRYŠTOFOVÁ Prezentují se jako morálně slušní lidé se vznešenými cily a tohle teda rozhodně není fér.
Jiří JANEČEK >Jana Kryštofová to je marketing a reklama ,krásné fotky ,propagace ČR...ale jak jde o prachy tak to není tak růžové. nevěřím že to financují ze svého jak mi bylo odepsáno ano něco málo třeba ano ale takové projekty se financují z reklamy a propagace už vidím jak do toho dávají mega nebo víc. To můžou psát ovcim co nezapojí mozek. No nic držím vám palce a příště vždy vše pořádně promyslet
Hans Schmidt KUKY >Marku, proč nechcete vrátit J.K. peníze za neuskutečněnou cestu do Armenie a požadujete stornopoplatek 50%. z 28000.-Kč
To je pěkná sviňárna, to se na mně nezlob.
Jiří JANEČEK >Hans Schmidt Kuky
to je tak když jedete za cizí peníze kolem světa tak se každá koruna hodí a nechce se nic vracet😂, pokud se to nejelo kvůli koróny a paní za to nemůže nechápu proč řeší nějaké vyrianty prostě to vše vratit a je. No už před startem mi to bylo divné, bez cizí pomoci a peněz by nevyjeli ani na Slovensko
Marku, zase brečíš hezky, ale na špatném hrobě.Otázka zněla : odpověz mi na otázku, proč nechcete vrátit J.K. celou částku. Myslel jsem si, že se zachováš jako chlap a ne jako AB
Poslaly
jsme s děvčaty e-mail s žádost o vrácení. Peníze na účtech nejsou, jeden celkem
nic neříkající e-mail. Znovu jsme zažádaly. A nic.
Nám
nechce vrátit peníze, prý to je jen podpora projektu, já ale mám potvrzenou
účast pro dvě osoby na etapu tadzikistan - kyrgystan dal jsem to pravnikovi
Penize
nemam, ceka se na vyjadreni pravniku.
JANA KRYŠTOFOVÁ klasika.
Také mi posílali emaily o ničem. Položila jsem konkrétní otázky a vždy vyhybava
odpověď. Poté se přidalo i vyhrozovani. Držím moc palce a přeji pevné nervy!
DANIEL WALTER Vzhledem
k tomu, jak jsem měl možnost Marka poznat bych byl velmi překvapený, kdyby jel
za své peníze. Své nemyslím peníze od lidí nebo sponzorů. Protože jeho způsob
uvažování to vnímá tak, že pokud je majitelem Tatra kolem světa 2, s.r.o. tak
jsou peníze firmy jeho. Všechny podobné spekulace by vyvrátilo transparentní
účetnictví, které sám tvrdil, že bude. Z pochopitelných důvodů tomu tak není...
Upřímně bych rád viděl nějaké vyjádření nebo postoj k
danému tématu. Přijde mi to nedůstojné vůči fanouškům, kteří přece jenom velkou
část expedice zaplatili. Co jsem zaslechl, tak se zvedá oblak leváren ohledně
peněz ze strany jednoho z vedoucích expedice.
No na webu jsem pravě hledal jak je to s vracenim
peněz když se nějaka etapa neuskutečni a našel jsem "Ano, možnost vratek
je, a to na základě daných pravidel, které mají členové k dispozici."
Čekám s čím přijde p. Havlíček v novém roce a třeba se
i nekam podívat. Bohužel jeho plán dostat se z5 do Ruska ještě letos vzhledem k
současné geo-politické situaci (C-19, otrava opozicniho politika, Bělorusko...)
jako velký Optimismus. Nemám na to důkazů ale Markovum slovum že z peněz
dočasných členů neujida( al) moc nevěřím, jako černý scénář očekávám na jaře i
další výmluvy proč nelze pokračovat. Pokud by někdo přišel s hromadnou žalobou
asi bych se i přidal. Jako jedinec a malé částce za "zájezd" by mne
jen advokát a podání k soudu stalo více než vložena částka a výsledek vzhledem
k deravim zákonům ČR nejistý.
Havlíček všude psal že je expedice a ne cestovka vy
jste mu platili za zájezdy? Pokud ano lhal....
Já dal 30000,00 taky naTadzikistan a Kyrgystan a
vráceno 18000,00
Já zaplatili dva zájezdy celkem přes 100 litrů, tak
jsem zvědav
....
Nechci prudit ale po takových problémech s vrácením
peněz spousta dalších projektů půjde do kytek, protože lidí už tomu nebudou
věřit
To je dobře. Tenhle projekt měl klamavou reklamu,
aspoň lidí příště nebudou tak blbý..
Jen trošku
nechápou, když sebou táhnete obytný Fiat a jedete v podstatě stejnou cestu.
Proč jsta stavěli Tatru???
Takhle nás krásně
reprezentují...ale nejspíš to meze slušného chování nepřesahuje.
Zajímalo
by mě, jak to řešíte s cestovním pojištěním další party? Mají krytý i covid?
Prakticky
všechny pojišťovny totiž mají v rizikových zemích výluku: "(...) hradí
náklady spojené s léčbou pouze za předpokladu, že k nákaze došlo v zahraničí v
tzv. bezproblémové lokalitě. Jde tedy o místo, kam MZV ČR nevydalo varování
nebo doporučení necestovat z důvodu onemocnění COVID-19." Díky.
Tady je průšvih, že
na rozdíl třeba od Trabantů nemáte jasně danou trasu, která má jen drobné
odchylky. S tím covidem jste prostě v Íránu a teď tam bloumáte kudy kam,
společný cíl zabavit se až se z toho požerete.
Ta pachuť téhle pseudo
podnikatelská expedice... Divadelni vystoupení členů posádky. . Zlatý
trabanti..... Hoši tohle nejni ani na klíčenku.... Reportáže o ničem.... Jedná
velká barevná ostuda...
Tento projekt je velké
zklamání.....
ta vase výprava byl
jeden velky průser, hlavne pro sponzory.... co je na tom pravdy, ze nechcete
vracet penize?? me se zda, jak kdybyste do te doby byli nejdal v chorvatsku,
docela amaterismus co jste tam provadeli, vcetne zatceni atd.
Nezapomeňte se zmínit o opicích
ze Sýrie ( mě to pořád leží v žaludku), když už tak
reprezentujete českou republiku.
Jinak přeji hodně zdaru a doufam
ze to dokončite, aby nebyla ostuda.
Bohužel cítím kolem i dost
negativních věcí-the truth is out there
Dalsi projekt na podojeni
nebudoucich clenu? Hmmm,tak to se nechame prekvapit
Pořád nějak nechápu
jaký koliv význam této expedice jediné co mě napadá je slogan pro tuhle
expedici mi na to máme tak okopirujeme to co udělal již někdo před nama.
je to obyčejný
hotelbus kterých jezdí stovky, akorát se vezou na jménu...
Když se vám #TKS2 nelíbí, není jediný důvod tuto stránku
sledovat.
no jasně.. a
televizi propíchnout vidlema a rádio spláchnout do záchodu, že? Bohužel je ta
vaše ostuda všude.. tak proč vám to nenapsat
dostanete oba
ban
to už jim tu
potom zbydou asi tak čtyři lidi, co jim pořád dokola posílají ty mávací pejsky
to jsou beztak
jejich vlastní fejkovy profily
to by
odpovídalo.. stojej stejně za prd, jako ten jejich “projekt”/cestovka
souhlasím
jezdíme na balkán a mezi obřezance několik let,je to tam jen o úplatkách a
tohle byla,je a jestli vyjedou opět jen parodie na expedici.....tatra kolem
světa....vy už nikde nejezděte a buďte rádi že jste se stěch zemí dostali do
Čr....rádi vás všichni co jezdíme tyhle státy sledujeme a jen se smějem a
vsazíme se co bude zase za malér.....
rád bych to
nesledoval, objevuje se mi to ale jako příspěvek sponzorováno. To znamená, že
se mi to ukázalo proto, že jste si na FB zaplatili reklamu...
ROMAN CHIPMANN BABČANNo
nevím ale ze začátku se mi Vaše myšlenka velmi zamlouvala, ale po té co jsem
viděl a slyšel nemá TKS2 nic společného s předchůdcem udělat si stoho rádoby
cestovku je smutné....
Cele toto je jedna velka
fraška a divadlo.
Pořád nějak nechápu jaký koliv
význam této expedice jediné co mě napadá je slogan pro tuhle expedici mi na to
máme tak okopirujeme to co udělal již někdo před nama.
je
to obyčejný hotelbus kterých jezdí stovky, akorát se vezou na jménu...
a
.... níže výběr reakcí týkajících se jmenovitě "tatrováckého" úletu, pořizování "profesionální" reportáže / filmování z dronu nad iránskou přehradou (a poblíž vojenské základny) a prvního seznámwení s iránskou policí:
Neda mi reagovat inak
ako s nepochopenim tohto vylevu. Bud ste uplne blbi alebo fakt o cestovani a
bezpecnosti neviete nic. Natacat dronom v okoli priehrad a strategickych bodov
je zakazane aj v nasich krajinach, nie to v Irane. Co ste cakali???
Radeji se vratte domu a
nedelejte ostudu. Tohle neni zadna expedice co na neco navazuje. Tohle je jenon
byznys a podle toho to taky vypada.
Tohle není žádnej
“zážitek”, ale docela slušná ostuda 😢, jsem ráda, že to dobře
dopadlo a snad se z toho poučíte
Naštěstí to dopadlo dobře. Přeji aby byl zbytek
cesty v pohodě. Bohužel, to bylo jak jsem předpokládal a tím jste mě velice
zklamali. O přehradě jste věděli, o policistech také, přesto jste vytáhli dron
a vymýšleli kraviny. Bláboly o krásných záběrech nic nezachrání. Tohle
zavání až arogancí a neúctou k zemi a lidem v ní žijících. Mají tam nastavená
pravidla a přijedou si turisté z " pupku světa " kde je přeci
demokracie a hup, už si dělají co se jim zlíbí. Komentář, že jste nedělali nic
špatného není úplně na místě. Porušovali jste jejich pravidla. Jak kdosi
napsal, Kim by se s vámi takhle nepáral. Nejsem si úplně jistý, že tohle je ta
správná reprezentace
Chalani držím palce, ale lietať kdekoľvek v Iráne
s dronom, to je ako provokácia najvyššieho kalibru. Ja sa v tomto biznise
pohybujem už roky a verte mi, ze v Irane by som nikdy nelietal bez povolenia ani
nad vlastnou záhradou. Minule tam väznili pol roka paraglidistov zo západu lebo
si chceli dačo z výšky odfotit normálnym foťákom z ruky.
Se jim uprimne nedivim. Vy vite, ze jsou de facto
ve valce s USA a NATO a vy jim zacnete dronem natacet strategickou
infrastrukturu. Jak muzou vedet, ze nejste spioni? Za to jste klidne mohli
dostat 10 let. Mozna
mene typicky ceske lehkovaznosti a vice kulturni senzitivity.
Min. operátor dronu se podruhé narodil! Snajpr z
Nachičevanu, Arménie nebo Turecka by operátora dronu u čtyřmezí pod Araratem
nejdříve zneutralizoval a pak by se teprve ptali přeživších!
Děkujte za Íránce!
Připadáte mi jak ti turisti, co létají dronem
kolem Sv. Víta a pak se diví... Dohledat si data v kterých zemích se dronem smí
a v kterých ne a za jakých podmínek je práce na 20s s googlem. Navíc z těchto
zemí jsou dost často zprávy, že někoho zatkli právě pro tohle. Přehrady jsou
brány jako vojenské objekty, pak jich je spousta skrytých (v Itálii jsou třeba
hrady vojenské objekty) a tak není větší hovadiny, než tam létat dronem. Kor
chvíli po tom, co mě od někud vyženou policisté a je jasné, že jsou na blízku.
Jsem za vás rád, že to dopadlo takto dobře, tak příště přemýšlet hlavou a snad
už se vám něco podobného vyhne.
Pánové, když čtu o "cvičeném oku, které pod košilí vidí zbraň", tak o vás začínám pochybovat. Asi jste v přípravě něco podcenili nebo vynechali.
Ahoj. Jako co budete
dělat dál? Tohle je neznalostní cestovatelskej průšvih. Já v Íránu nikdy nebyl
ale vím, že kameru nebo dron bych tam nevytahnul. Strašně mě mrzí to fňukání
jak se všechno spiklo proti vám. Předchozí výprava to měla těžší a nikdy jsem
nečetl takový nářky ze svých chyb. Prosím polepšete se. Tatru kolem světa mám
rád, ale jestli s tímhle přístupem nerespektování něco neuděláte, tak se to
prodlouží na pět let. Otázka do pranice, co kdyby jste se dostali do pralesa
mezi lidožrouty a urazili je? Pokud jedete cestu kolem světa, se satelitním
příjmem, internetem, tak si přece najdu poslední kauzy, zvyklosti jak se tam
chovat! Buď jste to udělali schválně aby jste měli větší sledovanost, nebo je
to nebetycny amatérysmus. Každopádně doufám, že se už při sledování vaší
expedice nerozčílím.
Stále je totální hovadina létat dronem v Íránu.
Hrajete si na dobrodruhy a uděláte takovou blbost. Místo psaní takové slohovky
doslova o ničem by bylo lepší raději uznat chybu.
z meho pohledu-jako sef vypravy a clovek, ktery
ma videt "o krok dal", byla tohle vic nez hruba chyba. mas vic
zkusenosti, mel jsi to zarazit hned. protoze chybelo malinko a cela vyprava
mohla byt v jeste vetsim shitu, nez bylo uviznuti v Turecku. daleko, daleko
vetsim. coz jiste vis. tohle je amaterismus a naprosto zbytecny hazard. lidi
zavreli za daleko mensi prohresky. nezlob se na me. a muzes mit tu zemekouli
objetou treba dvacetkrat.
Pavel Petkov citace z článku:
"Jedním z hlavních cílů je podobně jako tehdy šířit dobré jméno Česka ve
světě." - nejsem si úplně jistý, jestli to porušování zákonů a nařízení
tomu nějak napomůže...i když zase aspoň podají reálný obrázek naší země :-/
Lukáš Hovorka Mně to nějak připadá celé
divné. Mohli auto deponovat na turecké celnici, či v přístavu, celní zóně, a
repatriovat se načas domů. Nebo mohli smysluplně někde v Turecku pomáhat a
realizovat čas. Namísto toho se divně protloukali ze dne na den a
spalovali finance. Už jen to, že s sebou vlečou neterénní doprovodnou dodávku
působí hodně naivně na to, co je po cestě má a bude čekat. Úmyslně jsem přidal
odkaz na web stavebního inženýra z Bratislavy, který v podstatě jen s manželkou
a poloterénním obytným MANem + naloženým příručním "průzkumným"
quadem objel v Eurasii i Severní Africe kde co a bez jediného konfliktu s místňáky.
A navíc neřešil po cestě ani jedinou poruchu MANu, kromě
defektu gumy na Islandu. Za statisíce km a takřka deset let!
Tahle Tatra "expedice" je spíš o problémech, nežli
poznání světa. Třeba z toho ještě vyrostou. Dobré jméno Česka a Tatry zatím ale
nešíří tahle partička v žádném případě!
Hustý no , ale zrovna tam provokovat s natáčením
prostřednictvím drona je asi sebevražda... třeba v severni korei by to bylo asi
ještě horší pjůser,
.
Takže celou
cestu se bude fňukat jaká je všude byrokracie. A jak ti policajti vás furt
týrají. Tudíž hlavním tématem této mise je denně plakat, že je to drama z
divokého východu.
Po
přečtení komentáře na FB od vašeho spolucestujícího Tkeye už mně asi nepřekvapí
cokoliv, co vás ještě potká nemilého. Vzít na takovou výpravu tak arogantního a
sebestředného človeka je jako cestovat s odjištěnou bombou..
No, já to četla
také, celý text, celou konverzaci, odpovědi Tomáše Tkeye a nic vtipného jsem tam
nenašla, bohužel... I jeho komentář o tom, že větsina mladých chce ze země pryč
a že to o něčem vypovídá, mne dost zarazil. O čem to jako vypovídá? Byli jste
dva dny v zemi, z toho jeden den v base a po prvotním stěžování snad na vše
kolem zatčení si Tomáš najednou hraje na to, že zná Írán a jeho lidi...
Já bych se naopak ráda zeptala, o čem tedy potom vypovídá jeho
chování? Jeho vlastní slova, jeho podání toho, že jste udělali volovinu, kdy
ego a potřeba mít záběr zvítězila nad respektem a zákony dané země a to dokonce
po předchozím varování a pak si tady jeden z vás hraje na ublíženého, který se
před a v průběhu výslechu vlastně nudil, není schopen ani veřejně poděkovat
lidem, kteří mu zachránili prdel a hodí mezi cestovatele arogantně sepsaný text
o tom, jak mu jako liberálovi vadí takové zacházení a zákazy.
Takový "cestovatelé" jako on, mě s prominutím serou.
Žádná pokora, žádný respekt, totální absence schopnosti komunikace na úrovni.
Uvědomte si, že vás do Íránu nikdo nezval, oni vás tam nepotřebují. Vy si
jedete splnit svůj sen a potřebujete projet. Tomáš je součástí expedice, kterou
při nejmenším má nějak reprezentovat v kladném slova smyslu a místo toho jí
udělal slušnou ostudu svým vyjadřováním. Člověk má z jeho projevů pocit, že tam
naháníte jen lajky a snažíte se o publicitu a je vám všem totálně jedno, že se
zviditelňujete ve špatném světle. Hlavně se zviditelnit za každou cenu... Dost
mne to zarazilo, tohle bych fakt nečekala.
Četla jsem tam pár komentářů od lidí, kteří na rozdíl od vás
Írán velice dobře znaji, znají místní kulturu, obyvatele, žijí tam léta a ani
jeden nebyl pozitivní, nikomu z nich se takový přístup nelíbí a je to logické.
Nerespekt a aroganci totiž nelze skrýt za pokus o vtip.
Znáte p.Stingla? Pana Zikmunda, nebo p.Hanzelku? Říká Vám něco
jméno Emil Holub? V. Váchal, Kolbaba atd?
Slyšeli jste je někdy hovořit? Nebo drželi jste např. od pana
Zikmunda či Stingla v ruce knihu a přečetli ji? Z nich si vemte příklad. Z
toho, jak dokázali s lidmi kdekoli na světě komunikovat, jak byli skromní,
uctiví a jak je jejich vlastní "chyby" posouvaly dál.
To co včera předvedl Tomáš je ostuda, nic víc...
/…/
=======================================================
Je to rasistická reakce člena teamu tks2 a navíc na oficiální stránce tks2. Co to tam máte za lidi? Aspoň si pohlídejte, co váš team posílá do světa. Vaše stránka má velký dosah, sleduje jí mnoho lidí a vidí, jak se člen tks2 vyjadřuje o druhých tímto způsobem. Jestli máte reprezentovat naší zemi a dělat ji dobré jméno, tak moc prosím, ať se už nic podobného u vás neobjevuje. Děkuji a přeji hladký průběh výpravy. (reakce na níže uvedenou prezentaci)
Jaké jsou aktuální plány „expedice“?
A jaké jsou plány dál ?? Jste stále v Íránu ??
aktuálně čekáme na potvrzení viz
do Ruska. Další možnosti se jeví Ázerbájdžán, který má dle aktuálních informaci
otevřít hranice 31. 8. (???)
Už v Turecku MH říkal, že když se dostane a hranice
Ruska, tak s kontaktama který tam má, už nebude problém s karanténou a
omezením....
Nevím, poslední jeho vyjádření, které jsem zaznamenal,
znělo, že právě řeší vízum AZ+RF. Přičemž podle mých informací z RF to vypadá,
že ruské hranice se neotevřou dříve než v říjnu, možná i začátkem listopadu -
viz https://waytorussia.net/russia/coronavirus-travel-updates.html ,
obdobná situace je na hranicích AZ/IRN,
viz http://www.sehiyye.gov.az/ nebo https://az.usembassy.gov/covid-19-information-for-azerbaijan/ ,
takže netuším kudy se chce MH dostat na hranice GE/RG ? - v takovém případě mě
nenapadá rozumné řešení. Možná objedou
ještě jednou IRN, vždyť zatím nebyli třeba na Damavandu, anebo TR?
jo rikal ze plan je dostat se na hranice gruzie
a ruska.. tam auta zazimovat.. a letet domu a pokracovat v ceste na jare s
ucastnikama ,, zajezdu
Fakt? Tak to je
hukot. Hlavně že tvrdil, že přerušení znamená ukončení. Načež utratil obrovské
peníze za ježdění po Turecku a Íránu... a přeruší to? Ovšem peníze vracet
nebude? WTF?
3. září 2020
Aktuální informace o expedici Tatra Kolem Světa 2 (TKS2)
"Z více zdrojů, včetně ambasády ČR v Íránu, bylo posádce týmu TKS2, která se aktuálně skládá ze čtyř osob: Marek Havlíček, Eva Šlosarová, Jiří Dvorský a Erik Hutter, doporučeno okamžitě odcestovat ze země.
Tým nechtěl opustit auta, ke kterým by se pravděpodobně později nedalo dostat – nulová šance pro opětovné vydání víz.
„O prodloužení víz jsme zažádali v úterý – zamítnuto. Zamítli mám i výjimku, že tu jsme s auty a nemůžeme s nimi opustit Írán. Požádali jsme o pomoc naše partnery, ambasády, našeho patrona ministra Karla Havlíčka. Všichni usilovně pracovali na možnostech a během několika hodin se objevilo několik cest, jak se dostat do pátku 4. září, kdy nám končí víza, z Íránu:
1. Cesta do Afghánistánu – nevýhoda dostat se dál, nestabilní zem, nemožnost tam nechat auta a muselo by se zůstat s vozy.
2. Severní Irák – vcelku bezpečná zem, dá se bezpečně zaparkovat auto, letadlem dopravit do ČR, ale nedá se pokračovat dál, ale jen se vrátit do Turecka a pak na sever až se uklidní situace.
3. Dostat auta po moři do Ruska bez nás, mohou tam počkat a my můžeme usilovat o brzká víza a následně pokračovat.
4. Dostat se do Ázerbájdžánu, podstoupit dvou týdenní karanténu a následně do několika dnů auto zaparkovat a odletět."
Havlíčkovo tvrzení, že za jeho nuceným opuštěním Iránu stojí tamní tajná služba, bude další z jeho mystifikací. Pokud by byl objektem seriozního zájmu VEVAKu, neseděl by v letadle do Prahy, nýbrž ve vězeňské cele. Nehledě na fakt, že v hledáčku bezpečnostních služeb byla jeho parta od prvního dne v Iránu díky jejich debilnímu / drzému nápadu s vypouštěním dronu a filmováním v okolí strategických objektů!
Z poslední Havlíčkovy zoufalé zprávy ze 4. září vyplývá, že jeho trucpodnik (realizovaný navzdory pandemii a zdravému rozumu) končí - přinejmenším prozatím - ve slepé uličce (kde skončí vybrané peníze, tuší jen on a Nejvyšší):
"Plán?
„
1. Budeme se snažit ze všech sil dostat víza do Ruska, vyzvednout auta a procestovat jih Ruska a následně dle plánu zazimovat auto u gruzínských hranic, abychom se příští rok mohli vydat na asijský okruh podobný původnímu letošnímu plánu, ale tentokrát s dočasnými členy.
2. Víza nedostaneme, auta vyzvedne důvěryhodná osoba a zazimuje je, nebo zůstanou zaparkovaná v přístavu, a to do doby, než dostaneme víza.
Momentálně jsem v Taxíku, za posledních 72 hodin jsem naspal tak možná 4 hodiny, za pár minut budeme na letišti a snad se nám podaří odletět. Zítra ve 13:00 přílet na letiště do Prahy a věřím, že za několik dnů opět z Prahy za Trajdou a Bludičkou,“.....
viz
loučení s Trajdou a Bludičkou
a obě vozidla čekající nadále v Astrachani :
Tahle mapa je též (aspoň pro nezasvěcené) přinejmenším zavádějící, vezmeme-li v potaz, že v tomto okamžiku Marek sedí v Praze a Tatra kdesi v Astrachani zaparkovaná v přístavu:
Podle jedné oficiální zprávy TKS2 jsou obě vozidla v machačkalském přístavu (v Dagestánu), podle druhé "Namísto ve Vladivostoku ale auta skončila v půlce září na druhé straně Ruska, v přístavu Astrachaň, v deltě řeky Volhy." - https://zpravy.aktualne.cz 14/9 2020
*******************************************
Tisková zpráva CK "TKS2" - 10. 9. 2020 – Změna plánů:
„Snažíme
ze všech sil dostat víza do Ruska, s tímto nám pomáhá patron projektu a srdcař
vicepremiér Karel Havlíček, i naši partneři, dělají maximum proto, aby výprava
mohla v co nejbližší době pokračovat. V plánu je pak vyzvednout auta,
procestovat jih Ruska a následně podle plánu zazimovat vozy u gruzínských
hranic, abychom se příští rok mohli vydat na asijský okruh podobný původnímu
letošnímu plánu,” nastínil budoucnost „otec projektu“ Marek Havlíček.
+
Tatra kolem světa 2
- 15/9"V původním plánu se mělo dojet v říjnu do
Vladivostoku, odkud se měla auta lodí převést do Chile v Jižní Americe.
Přestože by jízda po zimniku byla zajímavá, rozhodli jsme se auta zaparkovat na
západě Ruska a na východ pojedeme v roce 2021."
Pokud jde o pokračování expedice a
plán vyzvednout auta, procestovat jih Ruska
nevím, zdali jde jen o zbožné přání "náčelníka" -- jelikož hranice RF jsou pro cizince uzavřené a vydávání ruských víz je pozastavené na neurčito (viz oficiální zpráva ruského konzulátu) -- anebo má natolik silné konexe u ruských tajných služeb FSB a GRU, že speciálně jemu dají vízum.
Ostatní bláboly komentovat nemíním, jelikož jsou již dávno vyvrácené či uvedené na pravou míru výše.
EPILOG:
Blíží se konec roku a zřejmě i rozuzlení příběhu Havlíčkovy anabáze:
Jak tak sleduji nejnovější vývoj "největší expedice všech dob", tj. aktuální trasu T-Rajdy z 12. prosince,, ani bych se nedivil, kdyby měl náčelník znovu namířeno na Donbas, aby hledal právě tam útočiště pro svůj malovaný cirkus u kamarádů separatistů v Doněcku či Luhansku 🙂
.... pokud tedy netáhne nazpět do Neratovic, 🙂 ale ještě nás může překvapit nějakým "geniálním tahem", který jinak člověka logicky vůbec nenapadne 🙂
Když čtu 13. Prosince, po 4 měsících deponování Tatry v Astrachani, náčelníkův výlev:
""Kam bychom dle tebe měli auta přemístit a proč? 😉 Ještě uuuuplně není rozhodnuto, tak by mě zajímal tvůj názor, který by mohl ovlivnit rozhodnutí.""
- vyprskl jsem smíchy. To snad není pravda... o čempak přemýšlel těch čtvrt roku v ČR, když položí tuto idiotskou otázku v okamžiku, kdy mu zbývají na řešení 4 dny (platnosti ruského víza) ??? (Nemluvě již o tom, že na náhradní řešení cestovního plánu či evakuace měl již předtím půl roku během bloudění po Turecku a Iránu).
Jak může nějaký seriozní cestovatel cestovat - navíc s globálními ambicemi - bez záložních plánů, variant A, B, C (navíc jako manager zodpovědný za klienty své CK) ????
To je prostě choré....
Nedočkavě čekám, co mu na řečnickou otázku odpoví, poradí jeho pitoreskní klaka, fanoušci, kteří vesměs ani netuší, kde leží Volgograd či Astrachaň (natožpak, že v TR a IRN nežijí Arabové, že z Astrachaně do Pakistánu nefunguje námořní doprava a že mezi ARM a TR/AZ neexistují hraniční přechody atd.)
Anabáze Brouka Pytlíka pokračuje:
Poté, co 14/XII dorazil malovaný cirkus do Pitěru, mám
pocit (a nejen já) že ten autista chce jen zase nějakým nečekaným, potažmo
absurdním počinem vytřít všem zrak, po kličkování Tureckem a Iránem a okruhu
Teherán-Astrachaň-Pitěr už lze očekávat cokoliv, od okružní cesty Pobaltím směr
Kokořín, přes zaparkování v Helsinkách či Tallinu (jakožto "logického" vychozího bodu na
cestě do Vladivostoku 😂 ) až po trajekt do Kanady či Brazílie. Jeho myšlenkové
pochody jsou stejně tajuplné, jako složení týmu TKS2
Pokud jde o pominutí logicky se nabízející varianty,
vrátit se domů přes Ukrajinu, myslím, že pointa se nabízí sama (dokonce dosti věrohodná),
a to, že mu na Ukrajině hrozilo zatčení (sice ne za údajnou špionáž, ale reálně
za protiukrajinskou propagandu, nezákonné vniknutí na okupované teritorium
Donbasu a spolupráci se separatisty).
...poté, co věnovali 2 dny obdivování Aurory a další petrohradských pamětihodností, v den vypršení platnosti jejich víz absolvuje Havlíček se svou suitou okruh Pitěr-hranice-Pitěr, aby se večer ocitli na stejném místě odkud ráno vyrazili.
Zdali má nějaký náhradní plán, nezveřejňuje (jako obvykle). Zřejmě opět zapojí do záchranné operace českou diplomacii.
Však ministr Karel Havlíček už zapojil do podpory téhle cestovky kdejakou instituci .... a pak že stát (ANO) nepomáhá podnikatelům v cestovních ruchu postiženým Covidem (ale dokonce i duševně 🙂 ) !!!
Ten magor by přetvořil v dobrodružství i výlet do Chorvatska, zdá se...
Na řešení problémů této "expedice" se ještě české Ministerstvo zahraničí asi řádně namaká. Přestože se během roku fakticky nedostal dál, než za humna Evropy, využil (zneužil) Havlíček služeb české diplomacie a vlády (ministra Havlíčka) pomalu více, než Hanzelka se Zikmundem během celé kariéry. O nadělané ostudě na jménu ČR, cestovatelské komunity i v očích veřejnosti nemluvě, v tom nemá konkurenci.
Ostatně, s ohledem na jeho postoje a aktivity a na striktní prověrky amerického imigračního úřadu, se může klidně stát, že ho jako podezřelé individuum či maskovanou cestovku nepustí ani do USA
Smutný závěr. "Největší čs. expedice všech dob" se se smrskla na zoufalé bloudění Tureckem (během,kterého se "cestovatelům" podařilo minout všechny významné místní pamětihodnosti, ba i Ararat zahlédli jen z dálky), okruh Iránem po trase stovek běžných zájezdů komerčních cestovek (kde se vyhnuli i legendárnímu Damavandu) a prapodivný výlet z Teheránu na Kokořín přes Astrachaň, Moskvu, Petrohrad a Pobaltí za několik set tisíc
😱😱😱 s tím, že s Tatrou (odeslanou údajně z Pitěru do Afriky) se má znovu sejít v Džibuti ... 😱😱😱
Co dodat?!
Každému trochu inteligentnímu člověku stačí zrekapitulovat si Havlíčkovy hlášky a podívat se na mapy, aby si udělal představu o tomto chorém projektu. Ti, kterým to nestačí, budou dál lajkovat jeho bláboly.
Kdo má ještě zájem sledovat příval dalších kritických poznámek a postřehů k Havlíčkovu cirkusu od jeho bývalých spolupracovníků, řidičů tatrovky, techniků, cestovatelů a zklamaných / obklamaných klientů této podivné "cestovky/necestovky", tomu doporučuji diskuzi na FB-skupině založené Havlíčkovým bývalým partnerem Ing. Holečkem:
Tatra kolem světa 2 - skupina pro všechny
******************************************************
Mě osobně to Havlíčkovo "hrdinství" připomíná známý vtip o slepém koni, co hrdinsky narazil hlavou do zdi
Jen zopakuji: Celý ten cirkus kolem Havlíčka a CK "TKS2" je, bohužel zároveň odrazem duševní úrovně této společnosti (o úrovni médií, která mu dělají stafáž, ani nemluvě). Je nepochopitelné, jak může nějaký šašek poté, co během několikaměsíčního bloudění po Turecku minul de facto všechny tamní hlavní pamětihodnosti načež projel Irán okruhem, který je součástí běžné nabídky kdejaké komerční cestovky, vystupovat v médiích v roli drsného dobrodruha a náčelníka "největší expedice všech doby"!! Jak může ještě někdo brát vážně bláboly o pokračování z Astrachaně kolem Kavkazu, kde zuří regulérní válka, a návratu do Iránu, kde údajně taktak unikl zatčení, a pokračování po původní trase (přes Kyrgyzstán, kde momentálně panují nepokoje) anebo trajektem do Turkmenistánu či Kazachstánu (dávno nefungujícím)! To už není jen o Markovi, nýbrž o IQ jeho obdivovatelů a promotérů, kteří nemají nejen špetku soudnosti, ale ani základní zeměpisné znalosti (jak je zřejmé z někdejších dotazů fanoušků, jako "proč nejedete z Turecka do Arménie?", resp. "z Arménie pokračujete do Ázerbájdžánu?" - tj. asi přes minová pole na hranici těchto znepřátelených států, které jsou ve válečném stavu, anebo jejich obdivu nad "skvosty arabské kultury v Turecku / Iránu").
P.s.
Pokud Marek posílal auta do Astrachaně, zřejmě počítal s pomocí ze strany svých ruských kmotrů (Rosatomu a party v jeho pozadí) a strýčka z ANO, double-ministra Havlíčka, proto si byl tak jistý, že formality zvládne - jak avizoval - během pár dní.
Proč neposlal tRajdu do Afriky z nejbližšího přístavu, tj. Sevastopolu, když už uvízla v jižním Rusku, na to se těžko bude hledat vysvětlení .... asi stejně jako na to, proč se aspoň z Iránu nevrátil do Turecka, když už tam uvíznul, anebo nenechal tatrovku v Rusku, když chtěl pokračovat do Vladivostoku :)
Můj komentář se může zdát být škodolibým, ALE faktem je, že až Havlíčkovy impertinentní poznámky „mimo mísu“, jimiž mi nahrál na smeč, mě motivovaly k tomu, abych se začal blíže zajímat o "náčelníka", jeho charakter a pozadí podivné "expedice"... J
Právě
jako " závist a nenávist" interpretuje kritické ohlasy Marek i jeho nohsledi,
přitom:
1)
já třeba (jako i mnozí z dalších jeho
dnešních kritiků, "hejtrů") jsem mu v počáteční fázi (a nevědomosti o pozadí a jeho
motivaci) nabízel konkrétní rady a pomoc, poskytl i řadu kontaktů na Sibiři
např.;
2)
poté, co jsem celou jeho letošní plánovanou trasu projel (místy několikrát; bez
Tatry, bez sponzorů a bez mediálního humbuku, viz: http://www.cadpress.sk/cestovani/ ) a třeba ze S.Asie se vrátil jen nedávno,
určitě mu nezávidím a ani v nejmenším nelituji, že nejsem v jeho náhodně
posbíraném improvizačním týmu;
3)
po několikerých zkušenostech v postavení organizátora skupinového cestování,
resp. člena expedičního týmu, bych si s ním osobně nevyměnil role (bez ohledu
na očekávaný zisk - v penězích či VIP-PR)! To je prostě podsouvání vlastních
myšlenek, pohnutek a úmyslů.
Navzdory skutečnosti, že jsem mládí prožil za ostnatými dráty tábora socialismu a nikdy jsem nezbohatl natolik, abych se zmohl na klimatizovanou Tatru či offroad, jsem totiž slušný kus světa – na rozdíl od většiny Havlíčkových naivních obdivovatelů - procestovat stihl, viz: http://www.cadpress.sk/mapa_expedic_asie_2011az18_prac01.png ... bez Tatry, bez sponzorů a bez mediálního humbuku i ostudy. A navzdory tomu, že preferuji poznávání a sžití s prostředím namísto nahánění za rekordy a počtem navštívených destinací.
A jestliže komentuji jeho úlety „z gauče / od počítače“ (přesněji z pracovny mezi prací na své knize), pak jen proto, že jsem se z poslední půlroční expedice po Sibiři a S.Asii vrátil v listopadu a tu další, plánovanou na jaro a léto 2020 již koncem ledna odložil na další rok po zohlednění prognóz vývoje pandemie, které byly pro arogantní hlupáky a ignoranty jen „dezinformacemi, hejty a fejky“.
Každý holt máme o expedičním cestování jinou představu. Pokud jsem osobně v minulosti organizoval nějakou expedici (Mongolsko, Sibiř, Arktida), razil jsem zásadu „relaxovat můžete doma, po návratu, expedice není rekreace“! Již kvůli časovému limitu a třeba i pronájmu auta podle počtu dnů mi bylo líto ztrácet čas oddychovými dny, resp. mulatováním do noci kolem táboráku anebo několikahodinovým vyvařováním. Držel jsem se zásady, že minimálně 10 hodin denně buď absolvujeme konkrétní intenzivní program, anebo sedíme v autě a přesouváme se k další destinaci. Faktem je, že jsem kvůli tomu musel s některými svátečními „spolucestovateli“, zvyklými na lážo-plážo cestování s cestovkou a postrádajícími civilizační vymoženosti (jako je klimatizace, teplá sprcha či kompletní teplý oběd) nejednou svádět boj. Kvůli tomu jsem se také po několika skupinových expedicích či výletech na tento styl cestování rezignoval a pokračoval od r. 2013 už jen sólo.
.
No, čert vem Havlíčka i s jeho partou pochlebovačů a kavek, zoufalců, kteří naplňují přísloví "komu není shůry dáno..." resp. "komu není rady ..." ALE šlak mě může trefit z toho, že bezskrupulózní "mediátoři", od stýčka K. Havlíčka po bulvární "publicisty a novináře", mu dělají komparz / stafáž a ignorují vědomě fakta, čímž nese spoluvinu na dopadech jeho průserů a podvodů!
Žurnalistům, obdivovatelům a podporovatelům, kteří propagují a obdivují onu podivnou Havlíčkovu "expedici" či cestovku/necestovku, tedy doporučuji mrknout se aspoň na stránku
když už si "náčelník" vynutil zrušení původní nezávislé skupiny
založené někdejším spoluzakladatelem projektu Ing. Holečkem,
dříve, než jí budou dělat reklamu anebo posílat finanční dary!
Doporučuji též článek TOMÁŠE POLÁČKA:
"Prokletá expedice"
"Ponořit se do dění kolem velké expedice Tatra kolem světa 2, která odstartovala přesně před rokem, představuje poněkud toxický zážitek. Od startu ji provázely spory, původní tým se postupně rozpadal, plány zkřížil covid. Přesto se nyní Tatra chystá na druhou etapu do Afriky a těsně před odjezdem vydává prohlášení s podivuhodným titulkem „Tatra kolem světa 2 inspiruje, a to jak v cestování, tak i v mezilidských vztazích“. Nic bohužel nemůže být vzdálenější pravdě......."
Pokračování:
https://reportermagazin.cz/a/piDGX/prokleta-expedice
Doporučuji zkušenosti a zážitky bývalého člena realizačního týmu TKS2, jenž poté rezignoval na spolupráci s Havlíčkem, jako většina ostatních odborníků:
Daniel Walter:
Jelikož se leckdy opakují v komentářích pod různými příspěvky podobné otázky, pokusím se sepsat malý souhrn deníkovou formou z toho, co jsem zažil od stavby auta po Vánocích 2019 až po Gruzínskou hranici v polovině března 2020, kdy jsem výpravu opustil....
Rozumnému člověku asi otevřou oči již samotná
vyjádření hlavních aktérů:
Host Reportéra Tomáše
Poláčka: Petr Holeček
Měla to být jedna
z největších cestovatelských expedic v české historii, ale za prvé má smůlu a
za druhé řeší vnitřní problémy: Tatra kolem světa 2. Z Prahy vyrazila těsně
před vypuknutím pandemie, koronavirus jí pak znemožnil svobodný pohyb. A k tomu
se dvě hlavní postavy ocitly ve sporu. Ke společnému rozhovoru jsme pozvali
obě, ale Marek Havlíček se omluvil (přičemž naše pozvání i nadále platí).
Přišel jen Petr Holeček, který už se „svou“ expedicí nechce mít nic společného.
https://podcasts.apple.com/cz/podcast/host-report%C3%A9ra-tom%C3%A1%C5%A1e-pol%C3%A1%C4%8Dka-petr-hole%C4%8Dek/id1517318550?i=1000494934153&l
Host Reportéra Tomáše
Poláčka: Marek Havlíček
·
Říkali si
„Největší česká expedice za posledních třicet let“, teď už si spíše říkají
„Covidová expedice“. Výprava Tatra kolem světa 2 měla objektivní smůlu, když jí
pandemie koronaviru znemožnila svobodně cestovat do ruského Vladivostoku, což
měl být letošní cíl. Zároveň má i další potíže. Původní parta expedičních
nadšenců se rozdělila na dvě skupiny, z nichž jedna projektu stále věří, ale
druhá v posledních měsících upozorňuje na to, že vedoucí výpravy Marek Havlíček
nevede projekt zodpovědně. Nesmiřitelně se rozešly i dvě hlavní postavy
expedice – prvním je právě Marek Havlíček, druhým Petr Holeček. K tomuto
původně plánovanému dvojrozhovoru jsme zvali i Marka Havlíčka, který se ale
omluvil a přišel až nyní.
https://podcasts.apple.com/cz/podcast/host-report%C3%A9ra-tom%C3%A1%C5%A1e-pol%C3%A1%C4%8Dka-marek-havl%C3%AD%C4%8Dek/id1517318550?i=1000495422412&l=cs
A propos:
Ani moc neudivuje, že Havlíčkova "expedice" má podporu ministra Karla Havlíčka, vezmeme-li v potaz, jakými podivnými okolnostmi je obklopena i kariéra pana ministra:
"Měsíčník Reportér v červnu 2019 poukázal v článku „Insolvence, dotace, kmenové buňky. Obchody pana ministra“ na sporné podnikání Karla Havlíčka v minulosti, které vyvolává pochyby.[25] V 90. letech začal podnikat v obchodu s elektronikou, pracoval ve firmě ElCom, kde později působil jako jednatel. Společnost ElCom skončila v březnu 2003 v konkurzu, který bývalí obchodní partneři označují za připravený podraz. V insolvenčním řízení skončil také výrobce umělého kamene Technistone, tehdy největší firma skupiny Sindat, kde Havlíček od roku 2007 působil jako generální ředitel.[26] Firma Technistone na sebe roce 2010 podala návrh na insolvenční řízení zároveň s žádostí o reorganizaci, která byla úspěšná, ale již s jinými investory než skupinou Sindat.[27]
Poté Karel Havlíček se skupinou Sindat investoval do holdingu SinBio zabývajícího kmenovými buňkami a biomedicínou. Holding v roce 2012 získal státní souhlas ke klinické studii a použití kmenových buněk u pacientů trpících amyotrofickou laterální sklerózou. Jako lékařská autorita vystupovala v této studii profesorka Eva Syková. Ze zákona jsou studie pro testované pacienty zdarma, ale pacienti obvykle platili sto padesát tisíc za jednu dávku buněk. Formálně šlo ovšem o „dar“. Účinnost léčby se neobjevila. pacienti vyléčeni nebyli. Vedení akademie věd, v jejímž objektu firmy holdingu SinBio prováděly studie, si nechal provést kontrolu za období od roku 2013 do počátku roku 2016. Na jejím základě pak vedení akademie konstatovalo, že Eva Syková manažersky i eticky selhala stejně jako někteří její kolegové. Podle této zprávy jednali spíš v zájmu soukromé firmy než veřejné instituce a zapříčinili postupné ovládnutí Bioinovy soukromými investory. Zpráva také uvádí, že firmy spojené s Karlem Havlíčkem zase například využívaly velmi drahé čisté prostory, ale platily za standardní, nebo že některé drahé přístroje nakupoval ústav, ale využívala Bioinova.[25] Kauza vešla ve známost také díky pořadu Reportéři ČT Obchod s nadějí.[28]"
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Havl%C3%AD%C4%8Dek_(ekonom)
Momentálně připomíná projekt TKS2 spíše hokynářství "Rakve, biče, olejovky", než nějakou expedici:
Nadále už je mi líto věnovat vůbec čas
sledování a komentování Havlíčkových aktivit, takže od tohoto okamžiku již působení této cestovky nesleduji :)
=====================================================================
====================================
OSOBNÍ AKTUALITA
Zájemcům
o život reálného současného Ruska doporučuji 1. svazek ze sibiřské série
cestopisů
- CESTA NA TAJMYR aneb "Po Jeniseji k
Severnímu ledovému oceánu - krajem šamanů, starověrců, komunistických lágrů a
morbidní postsovětské nostalgie"
(doplněným stovkami barevných fotografií)
- který se pokouší oslovit nejen milovníky
cestování a cestopisů, ale i lidi zajímající se o reálné autentické Rusko (potažmo
Sibiř a Arktidu) a historii vztahů Rusko v. Západ, jakož i naivní a pomýlené
"rusofily" čerpající své informace o "zemi, kde dnes znamená
včera", výlučně ze Sputniku a proruských webů či bulvárních /
dezinformačních médií.
ANOTACE:
„Cestopis
o Rusku, a jmenovitě hlavně o Sibiři a Arktidě, z pera renomovaného českého
cestovatele, jenž zná Rusko zřejmě lépe, než 90% Rusů, jelikož ho během
posledních 10 let projel křížem krážem – od Petrohradu po Vladivostok, od
Murmansku po Magadan, od Čečenska po Čukotku a od Altaje po Jamal a Tajmyr – a
navštívil de facto všechny oblasti a republiky Ruské federace, vyhýbajíc se
vesměs turistickým destinacím.
Během
svého putování navštívil nejen četná muzea, chrámy a archivy, ale též mnohé školy
a výzkumné ústavy i mnohá těžko dostupná místa – starověká posvátná místa, opuštěné
vojenské základny, archeologická naleziště, zlaté doly i polární stanice, megalitické
svatyně, továrny i mrtvá města, pozůstatky stalinských lágrů, rejdařství a
ateliéry umělců, ale i pozoruhodné přírodní scenérie, zahraničním turistům
nedostupné.
Pomáhal
vakcinovat soby jamalským pastevcům, účastnil se lovu kalmarů v Japonském moři
a sobů na Čukotce, lovil jesetery na Leně a kambaly na Kolymě, zúčastnil se
šamanských obřadů na Altaji, v Burjatsku, Tuvě a Jakutsku, splavil mohutné
a divoké sibiřské řeky - Jenisej, Irtyš, Lenu, Kolymu, Angaru a Podkamennou
Tunguzku...
Díky
tříletému pobytu uvnitř nejrůznějších místních etnických a sociálních komunit,
sdílejíc s domorodci mnohé intimní životní epizody (rodinné oslavy,
svatby, křtiny a náboženské rituály), měl možnost seznámit se zdejšími poměry –
každodenním životem a názory obyčejných lidí – komplexněji, než se to podaří
mnohému "domorodci", žijícímu ve vzdálené metropoli, nebo
zahraničnímu "expertovi", mnohdy navíc závislému na službách
tlumočníka, během několikatýdenní expedice.
Cestujíc
po Rusku autostopem, dálkovými vlaky, maršrutkami a náklaďáky, občas pásovými
transportéry, na palubě vrtulníku, nákladní lodi či tankeru, setkává se během
svých cest s intelektuály i dělníky a řemeslníky, ministry i pastevci, vědci i domorodými
šamany, rektory universit i venkovskými učiteli, žurnalisty, spisovateli, zálesáky,
léčiteli, geology a naftaři, představiteli samospráv, byznysmeny i politiky, s
polárníky, záchranáři, piloty vrtulníků i šoféry náklaďáků; s lodníky,
námořníky i rybáři. Diskutuje při šálku čaje či sklence vodky s místními
umělci, spisovateli, válečnými veterány, kozáky, lovci a zlatokopy, studenty i
penzisty, buddhistickými mnichy, muslimskými imámy i židovskými rabíny,
pravoslavnými popy i katolickými misionáři, s etnografy i příslušníky
nesčetných původních etnik, aby své poznatky a zážitky následně prezentoval ve
svých cestopisech, doplňujíc je vlastními úvahami.
Kniha je navíc doplněná
zhruba 750 jedinečnými barevnými fotografiemi.“
Kompletní prezentace
knihy (včetně recenzí a ukázek) je na webu
Pokud jde o mé další, rozepsané knihy, díky Covidu se mohu momentálně intenzivně věnovat zpracovávání rukopisů, dokumentů a poznámek. Sice mnoho času pohltí nekonečné urgence doplňujících materiálů od ruských partnerů, ale i tak se mi v posledních týdnech podařilo zásadně pokročit v práci na další připravované trilogii CESTA NA KONEC SVĚTA A ZPĚT (která opět naše kremloboty nepotěší).
První svazek („Návrat na Polární Ural a potulky Jamalem“) vyšel v červenci 2021, druhý („Proti proudu Obu a Irtyše a potulka Omskou gubernií“) v říjnu 2021, a třetí („Severním Kavkazem“) mám výrazně rozpracovaný a pomalu se chýlí ke konci.
http://www.cadpress.cz/cadpress/eshop/0/0/5/11519-CESTA-NA-KONEC-SVETA-A-ZPET-1-3-Set
Nutno podotknout, že mám však rozdělané rukopisy dalších 10 svazků, takže práce a plánů mám nad hlavu, rychlost pokroku bude samozřejmě úměrná, resp. hodně závislá na ohlasech (i odbytu) mého prvního svazku, CESTA NA TAJMYR, který vyšel v nejméně vhodnou dobu, pokud jde o uvedení knihy na trh. Vždyť knihkupectví jsou od okamžiku vydání knihy víceméně zavřená, plánované besedy a autogramiády v ČR kvůli uzávěře hranic a úředním restrikcím zrušeny a média - kde nemám konexe, jelikož nepatřím mezi pražskou intelektuální elitu - obecně zajímají hlavně konspirace a senzace.
A k mé práci potřeboval přece jen občas průběžně i dobít, motivovat aspoň morálně 🙂 .... když už finančně jsem vydáním první knihy zatím hluboce v minusu.
Takže uvítám i Vaši případnou pomoc při popularizaci výše uvedené knihy
Komentáře
Ve stejném stylu jsi ostatně i TY mě napadl před časem jako troubu, který "sedi doma na prd.li a surfuje po siti" (tedy nemá šajnu o cestování, natožpak o tvrdých podmínkách dobrodružné pouti po tureckých asfaltkách a polních cestách), ačkoliv zde voláš po odložení vášní, toleranci a klidném řešení nedorozumění.
Načež jsem Ti odpověděl:
„ano, namísto plánované expedice "sedim doma na prd.li a surfuji po siti", ovšem jenom proto, že nejsem magor, abych ignoroval fakta a jasná rizika, takže nejsem momentálně (podle původního plánu) v Izraeli, Egyptě ani Súdánu, nýbrž doma (zpracovávaje dokumentaci z cest po Pamíru a Arktidě) ... a "kde se člověk pohybuje a s kým." vím velmi dobře, jelikož Vaši letošní původně plánovanou trasu mám projetou (místy opakovaně) od Bosporu až po Vladivostok. ... tudíž tvá impertinentní poznámka je mimo mísu. A pokud je už někdo truhlík, pak je to drtivá většina vašich skalních fanoušků, jak vidno z jejich "zasvěcených" nekritických až infantilních komentářů, které vám ovšem lahodí více, než jakákoliv kritika, na tu jste všichni alergičtí“ ... což platí i nadále.
A už ani nemluvě o Havlíčkových reakcích na má březnová varování a odkazy na seriozní zdroje informací, které označil za „hejty, fejky, dezinformace a vyvolávání paniky“ (včetně odkazu na web tureckého Min. zdravotnictví nebo gruzínského Min. zahraničí). Takže komu není prostě rady, tomu není pomoci aneb Kdo chce kam ….
p.s. Nevím, co bychom měli závidět zoufalcům, které MH vláčí sem tam po Turecku (přičemž obloukem objíždí všechny nejvýznamnější pamětihodnosti) anebo v 50stupňovém vedru po Iránu (a S. Asii) zamořeném koronou. Navíc většina z jeho hlavních kritiků (včetně mne) má tyto destinace dávno projeté…
Upozorněním dotyčnému „žurnalistovi“, že by si měl ověřovat, komu dělá propagaci,
Radek HRDINA (moderátor ve společnosti Radio Kiss a Seznam Zprávy) mi na výtku cynicky odpověděl následovně: "Dobrý den, pane, omlouvám se, pro mne je to práce na kterou jsem dnes a denně najímán, interní věci, jsou pro mne věcí cizí a nepřísluší se v nich jakkoliv “vrtatNapsal jsem a víc to řešit nebudu, mám svoje věci na starosti. Mějte se “
. CO DODAT?
TOMÁŠ POLÁČEK: Prokletá expedice
REPORT:
Ponořit se do dění kolem velké expedice Tatra kolem světa 2, která odstartovala přesně před rokem, představuje poněkud toxický zážitek. Od startu ji provázely spory, původní tým se postupně rozpadal, plány zkřížil covid. Přesto se nyní Tatra chystá na druhou etapu do Afriky a těsně před odjezdem vydává prohlášení s podivuhodným titulkem „Tatra kolem světa 2 inspiruje, a to jak v cestování, tak i v mezilidských vztazích“. Nic bohužel nemůže být vzdálenější pravdě.
Pokračování:
https://reportermagazin.cz/a/piDGX/prokleta-expedice
Daniel Walter:
Jelikož se leckdy opakují v komentářích pod různými příspěvky podobné otázky, pokusím se sepsat malý souhrn deníkovou formou z toho, co jsem zažil od stavby auta po Vánocích 2019 až po Gruzínskou hranici v polovině března 2020, kdy jsem výpravu opustil....
Pokračování:
https://www.facebook.com/groups/1866925910127431/permalink/1880554015431287/
Měla to být jedna z největších cestovatelských expedic v české historii, ale za prvé má smůlu a za druhé řeší vnitřní problémy: Tatra kolem světa 2. Z Prahy vyrazila těsně před vypuknutím pandemie, koronavirus jí pak znemožnil svobodný pohyb. A k tomu se dvě hlavní postavy ocitly ve sporu. Ke společnému rozhovoru jsme pozvali obě, ale Marek Havlíček se omluvil (přičemž naše pozvání i nadále platí). Přišel jen Petr Holeček, který už se „svou“ expedicí nechce mít nic společného. Kompletní rozhovor si můžete poslechnout pod heslem Host Reportéra na všech podcastových platformách nebo na konci tohoto textu.
https://reporterpremium.cz/a/p2z4h/jak-se-rozhadala-expedice-tatra-kolem-sveta-2
teru je už samotná kauza pitomého řidičáku. Namísto, aby na dotaz, "zdali má řidičák skupiny "D"?" Jednoduše ho naskenoval a ukončil debatu (kampááň) , už rok mlží a na otázky odpovídá krkolomnými proslovy, díky čemuž utvrzuje veřejnost v "dezinformaci", že jezdí s Tatrou načerno ..... a tak bychom mohli pokračovat do nekonečna .... Babiš i Havlíček mi strašně připomínají žlučovitého ruského mužika, který se – po všech těch ruských špinavostech, agresích a intrikách vůči celému světu během posledních 100 let - stále dokola ptá "Proč nás nikdo nemá rád? Proč se proti nám celý svět spiknul?".
Dnes už obdivují a podporují Bureše i Havlíčka jen stejní křiváci jako on (kterým imponuje svou drzostí a hroší kůží) a hlupáci, kteří za to nemohou díky svému IQ; každému soudnému člověku je jasné, že s. Bureš i Havlíček je darebák
----
Ve věci podezření ze spáchání přečinu podvodu podle § 209 odst.1 tr. zákoníku a přečinu neoprávněného podnikání podle § 251 tr. zákoníku předala na základě dřívějšího podnětu ze strany živnostenského úřadu v Mělníku státní zástupkyně Jitka Šamanová dne 12.4.2021 kauzu Policii ČR k zahájení úkonů trestního řízení podle § 158 odst.3. Předpokládám, že nyní dojde ke sloučení s dalšími podněty, podanými jednotlivci přímo na policii (alespoň se to tak běžně dělá). Kauzu nestandardních majetkových přesunů a vydávání nezaúčtovaných faktur pak šetří nezávisle na výše uvedené věci finanční úřad v Mělníku, který však nemá povinnost podávat médiím jakékoliv informace o průběhu či výsledku šetření.
Viz:
https://www.facebook.com/groups/1866925910127431/permalink/1926544354165586/
se zdá, že i v Etiopii funguje Havlíčkova cestovka stylem okružních jízd s týdenními "oddychovými a technickými" přestávkami před nějakým hotelem/servisem a bude zřejmě do léta kroužit /bloudit po Habeši, jako předtím po TR a IRN .... při téhle rychlosti a stylu to má Havlíček do penze :)